|
  |
|
  |
 |
Ericje
Captain

Leeftijd: 31
|
Da's normaal. Wat ik doe: Heel voorzichtig optoeren, bij ongeveer 20% slaat 'ie aan bij mij. Ik let dan op of dat de staart rotor en main allebij goed aanslaan. (da's namelijk niet altijd zo, in dat geval gas er af en opnieuw beginnen). En dan wil de staart bij mij meestal naar rechts. Dat stuur ik een heel subtiel tegen terwijl ik gas er bij doe. als 'ie dan eenmaal in de lucht hangt zou je er geen erge last meer van moeten hebben. Ook op 10 cm hoogte reageert hij eigenlijk al zo'n beetje het zelfde als op een meter.
Tis even wennen. Ik heb het zelfde gehad als jij, 2 staartrotoren op de 1e dag stuk gemaakt. Toen heb ik besloten (op advies van OpaDick geloof ik, maar correct me if i'm wrong..) om meer ruimte te creëren door wat meubels opzij te schuiven. Ik heb dan een vloer van 3,5 bij 4 meter vrij om hem de lucht in te krijgen. Als 'ie gaat schuiven gas er af, beestje weer in het midden zetten en opnieuw proberen. Tot je gaat aanvoelen hoe veel gas je moet geven om hem goed de lucht in te krijgen en hoe veel en hoe lang je precies je moet tegen sturen.
Da's eigenlijk precies het proces waar ik mij nu in bevind, om dit steeds beter te doen...
Pas als je hem de lucht in hebt kun je kijken of dat afstellen nodig is. (Dit weer op advies van iemand anders, weet alleen even niet meer wie me deze wijsheid heeft meegegeven..)
Kortom, het beste advies: genoeg vrije ruimte maken en blijven proberen, je zult merken dat ineens het kwartje valt en de stress minder wordt...
Succes man!!
(oh en als dit complete b*llsh*t is hoor ik het graag van de meer ervaren mensen ;) )
_________________ Walkera CB100
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
Pagina 1 van 1
|
|
 |
  |
RCVliegshop.nl Forumindex / Walkera CB100 en CB180 / Hulp bij de afstelling |
  |
|

|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
|
|
|
|
|
|
|