|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
Funky

Senior Captain

Leeftijd: 39
|
Uit persoonlijke ervaring...
Het is géén schattig ding, wel op de kast, maar in de lucht kan hij vrij giftig zijn. Met een RPM tegen de 4000 RPM aan, en carbonnen rotorblaadjes moet je toch wel opletten.
Ik heb een 250SE gehad, er een 35 vluchten mee gedaan en dan flybarless gemaakt met een Mini-VBar, en daar dan nog op korte tijd een 60-tal vluchtjes mee gedaan. En ik moet zeggen, ik was van in het begin aangenaam verast over het vlieggedrag. Bijna als een 450, zeker in hover en FFF. Reden dat ik 'm verkocht heb is omdat ik vooral train op 3D-oefeningen, en de vooruitgang met de 250 was daar te beperkt.
Gezien ik achter mijn tuin een veld ter beschikking heb, met vrij hoog gras, liep zowat elke crash goed af. Door het beperkte gewicht kon hij bijna alles aan, enkel wel eens een geplooide main- of featheringshaft gehad. Boven een harde vloer (gymzaal ?) zou dat een ander verhaal zijn, maar dat geldt voor elke heli.
Mijn advies : een 250 is een leuke heli in volgende gevallen :
- je kan er effectief mee leren hoveren en rondvliegen, maar voor de echte beginner is de RPM te hoog (rotorblades tegen de grond + te laat met throttle hold = stukken). Als je al wat kan vliegen kan je er wel wat mee leren.
- als je kan vliegen, dan kan je veel plezier hebben aan een 250, lekker snel rondraggen of rustig wat figuurtjes vliegen.
- en als je écht goed bent in 3D met een grotere heli dan kan je het met deze heli ook wel leren, dan is hij helemaal top.
Ik zou 'm niet aanraden aan de absolute beginner die het hoveren nog niet echt onder de knie heeft, of aan de gemiddelde vlieger die denkt er even snel 3D mee te leren. Maar voor de rest een leuk ding, en zeker voor die prijs.
_________________ Mikado Logo 500SE V-Stabi 4.0 - 3 x BLS252 - BLS 251 - Jive 80+HV - Scorp 4035-500 (12S)
Prôtos 500 - BeastX - 3 x Sävox SH1250MG - MKS DS8910 - Jazz 80-6-55 - Scorp 3026-880 (MSH Branded)
Micro Sukhoi
JR DSX9
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
BrushlessAr

Captain

Leeftijd: 41
|
| Riconl schreef: |
| Wat voor Hitec servo zit erop de staart en is alles te versturen? |
Er zit een Hitec HS56-HB op de staart, niet de snelste maar absoluut toereikend voor normaal vliegen. Als ik 'm nog zou houden zou ik er een Hyperion oid op zetten voor de supersnelle moves. Alles is te versturen, maar morgenvroeg op z'n laatst en anders pas over 1 1/2 week.
Heren wat een prachtige discussie Ik wil me ook meer gaan toeleggen op 3D vliegen, niet dat ik het al doe maar het gaat hier wel steeds wilder, en op de sim lukt het al wel. Maar daarvoor vind ik deze T-rex net te nerveus om 3D vliegen te leren. En inderdaad qua schadekosten ligt het niet ver van een 450 size af.
Gisteren probeerde ik even 3D met de walkera 4G6 maar voordat ik 'm goed en wel inverted wou doen was het motortje al oververhit en sloeg de staart uit, oncontroleerbaar en crash Kleine schade (bladen + canopy) maar toch balen. Gauw dat walkera verwarmingselement eraf en een behoorlijke motor erop. Desalniettemin vind ik Walkera sub-micro's geweldig en mooi in elkaar zitten.
By the way, een ruil naar waarde voor een mooie 1:10 brushless of borstel buggy is bespreekbaar, daar zit m'n zoon al een tijd naar te kwijlen. En laat hem eerst maar eens 2D beginnen 
_________________ 4G6 , 4#3B BL, 5G6, T-Rex250 + 450, SJM 400, KDS450
|
|
|
|
|
|
|
 |
  |
RCVliegshop.nl Forumindex / Te koop (gevraagd) / Align T-rex 250 te koop RTF! |
  |
|

|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|
|
|
|
|
|
|