. / Onderwerp bekijken - En vandaag weer heerlijk gevlogen!
Reageren Reageren
Pagina 1 van 1 RCVliegshop.nl Forumindex / Overig / En vandaag weer heerlijk gevlogen!  

BerichtOnderwerp: En vandaag weer heerlijk gevlogen! Geplaatst: 10 Maart 2010 - 17:40
helipilot

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 39
  Hallo allen.
Mijn excuses indien berichten zoals deze wat saai voor jullie worden, maar ik deel graag mijn vreugde en plesante heli gevoelens met jullie.
Affijn.........vanmiddag na het werk met Kasper samen op het Loo gevlogen.
We hadden allebei 2 van onze heli's bij ons en het was echt schitterend stralend zonnig weer.
Ik had mijn KDS450SV ragbak en mijn KDS450S 2S bij mij.
Ik kan jullie zeggen dat het heerlijk weer was om te vliegen en mijn KDS450S 2S vloog echt heerlijk.
Heb er 7 Lipo packs mee gevlogen en daarna nog de ragbak op 3S gepakt.
Kasper maakte ook vette moves met zijn heli's en we hadden de grootste schik.
Vele momenten waren we gewoon samen tegelijkertijd aan het vliegen en de heli's scheerden dan ook vet over elkaar heen.
Soms een maf gezicht om 2 van zulke super fijne machines zo goed hun werk te zien doen.
Kasper en ik zitten tegen het proberen van autoroteren aan.
Punt is dat ik em nog behoorlijk knijp om die trottle hold knop aan te zetten.
Maar denk dat het binnenkort er maar eens gewoon van gaat komen.
Al met al dus weer een super geslaagde middag vliegen en Kasper en ik gingen met crash vrije heli's weer huiswaarts.
Dat gevoel is voor mij net zo fijn als het vliegen zelf.
Gegroet allen.
Vr GR Erwin

KDS450SV paradepaard/ KDS450SV sportpaard/ KDS 450S ragbak nr2/ Align Trex500 ESP/ Wrackera HM4#3B/ Multiplex Funjet/ Spektrum DX6i/ Al mijn machines vliegen dmv een Spektrum AR6200 ontvanger.
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht  
Even niks te doen ? -> Speel dan een game in onze games-sectie!
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 10 Maart 2010 - 18:50
kramertje

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 15
  als je bij de throttle hold the pitch curves precies het zelfde is als bij je normale curves dan zou je gemakkelijk met je heli kunnen autoroteren no problem heb ik ook geprobeert met de king maar de staart draait dan weg...heb vandaag onderdelen besteld (hoop dat ze morgen binnen zijn) voor de king en heb nog ff gevlogen uit school met de F-22 vloog erg goed moet ik zeggen alleen de ik vind de motor te zwaar (met power en gewicht) dus ik ga hem nu in 3d versie bouwen hopelijk kan ik morgen avond even een kleine maiden doen dus daar heb ik nog wel wat werk aan....en erwin ik zeg het je die derde heli komt er ook nog wel bij van het weekend eens kijken of de belt kop er op past en dan eens een keer die king3 tail slider etc erop zetten...

gr leon

there is no such thing as stupid questions only stupid answers
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger 
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 10 Maart 2010 - 21:25
k.karssen

Top Gunner
Top Gunner

Inderdaad vette pret met het gas dichtgooien en vlak voor de klap dit opvangen door vol gas er weer op Zolang het nog draait bleef de staart het eigenlijk goed volgen De TH schakelaar durf ik ook nog niet om te zetten behalve 50 cm boven de grond Genoeg te doen en nose in vliegen is nog steeds geen discipline bij mij maar het seizoen begint weer
Kasper

[ info en foto's op mijn site-link hieronder]

http://members.chello.nl/k.karssen2
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 11 Maart 2010 - 10:41
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 46
  Hoi guys..

Even voor de minder geletterden.
Autorotatie is een landing zonder motor vermogen.
Je moet dus in de lucht je motor al uit gooien en door het gewicht van de heli en de negative pitch blijven de rotor bladen door draaien en dan kun je vlak voor de landing de draaiende beweging gebruiken om met een positive pitch de val op te vangen en daarmee rustig te landen..

Het is ook een actie de ik nog niet in mijn pakket heb zitten en vraag me af of dat ook wel moet bij elektro aangedreven heli's..
De motor kan nl bijna niet afslaan zoals wel met brandstof kan gebeuren..

Ook heb ik wel begrepen van de ervaren piloten dat het met een kleine 450 heli best moeilijk is omdat die zo licht is..

Ik heb dinsdag ook lekker gevlogen en ben zeker van plan dit voorjaar weer eens met jullie samen te komen rond raggen..

Keep going strong..

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 11 Maart 2010 - 15:26
helipilot

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 39
  Raggen doen hondjes toch..............
Ik 'jank' met miene heli's hoor.
Vr Gr Erwin

KDS450SV paradepaard/ KDS450SV sportpaard/ KDS 450S ragbak nr2/ Align Trex500 ESP/ Wrackera HM4#3B/ Multiplex Funjet/ Spektrum DX6i/ Al mijn machines vliegen dmv een Spektrum AR6200 ontvanger.
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 11 Maart 2010 - 16:35
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 46
  En ja,
ik kom nu al terug op mijn post van vanmorgen..

Autorotation oefening is ook goed voor electro heli's..
Mijn 500 is vanaf 30 meter met de motor uit naar beneden gekomen..
Had ik het nu maar geleerd...

Oorzaak is nog onbekend, maar waarschijnlijk heeft de 80Ampere regelaar het begeven...
Had 2 accu's rond gevlogen en na 5 minuten op de 2e accu viel in een voorwaardse vlucht in eens het hele vermogen weg.
Heb nog wel wat geprobeerd maar het resultaat was dat ik de skid in stukjes heb moeten opgraven..
De rest is nog niet bekeken..

Benno

Pagina 1 van 1
Reageren Reageren

gerelateerde topics
 Onderwerpen   Antwoorden   Auteur   Bekeken   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten Nog ff wat over een VENOM Alpine Rescue 2 Ray Schuit 559 15 Januari 2008 - 01:54
Ray Schuit Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten Zelf vliegtuig maken 14 Kenny 611 3 Januari 2008 - 18:05
pierre Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten cyclone rc heli 15 robinvdt 1277 13 December 2007 - 16:41
robinvdt Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten Ikarus Eco 8 Royal!Goed of minder goed?? 5 Bruchpilot 570 12 Oktober 2007 - 15:01
Sikorsky Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten Wat is/doet een gyro 11 SchizO 1900 19 Augustus 2007 - 16:34
critiacrof Laatste bericht bekijken

RCVliegshop.nl Forumindex / Overig / En vandaag weer heerlijk gevlogen!

Ga naar: