|
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

Leeftijd: 46
|
Hoi guys..
Even voor de minder geletterden.
Autorotatie is een landing zonder motor vermogen.
Je moet dus in de lucht je motor al uit gooien en door het gewicht van de heli en de negative pitch blijven de rotor bladen door draaien en dan kun je vlak voor de landing de draaiende beweging gebruiken om met een positive pitch de val op te vangen en daarmee rustig te landen..
Het is ook een actie de ik nog niet in mijn pakket heb zitten en vraag me af of dat ook wel moet bij elektro aangedreven heli's..
De motor kan nl bijna niet afslaan zoals wel met brandstof kan gebeuren..
Ook heb ik wel begrepen van de ervaren piloten dat het met een kleine 450 heli best moeilijk is omdat die zo licht is..
Ik heb dinsdag ook lekker gevlogen en ben zeker van plan dit voorjaar weer eens met jullie samen te komen rond raggen..
Keep going strong..
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

Leeftijd: 46
|
En ja,
ik kom nu al terug op mijn post van vanmorgen..
Autorotation oefening is ook goed voor electro heli's..
Mijn 500 is vanaf 30 meter met de motor uit naar beneden gekomen..
Had ik het nu maar geleerd...
Oorzaak is nog onbekend, maar waarschijnlijk heeft de 80Ampere regelaar het begeven...
Had 2 accu's rond gevlogen en na 5 minuten op de 2e accu viel in een voorwaardse vlucht in eens het hele vermogen weg.
Heb nog wel wat geprobeerd maar het resultaat was dat ik de skid in stukjes heb moeten opgraven..
De rest is nog niet bekeken..
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1
|
|
 |
  |
RCVliegshop.nl Forumindex / Overig / En vandaag weer heerlijk gevlogen! |
  |
|

|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|
|
|
|
|
|
|