|
|
  |
 |
D.R. Reijgwart

Captain

Leeftijd: 51
|
Heren,
Ik ben de laatste tijd, ook vanwege het weer, wat minder aan het vliegen geweest, maar meer aan het ontwikkelen van hardware.
Ik heb wat meer tijd omhanden, vanwege de crisis, die er bij mij hard inhakt. Ja, het valt niet mee als zzp'er .
Om de tijd nuttig te besteden en mijn kennis verder uit te breiden tussen het (weinige) werk door,
heb ik allerhande stukjes electronica gemaakt voor in- en rond het huis, en natuurlijk ook voor mijn heli's (en mijn ander vliegend tuig).
Gebruik makend van Micro chips, heb ik al leuke dingen bij elkaar geprogrammeerd en gesoldeerd.
Ik heb onder andere een afstands bediening voor mijn Key cam gemaakt en zaken zoals een DC snelheidsregelaar, landings lichten en aansturing voor een actuator (micro servo). Dit alles aangestuurd via een extra kanaal en in gebruik zijnde kanalen op de ontvanger. Ook op lipo gebied een zonnecel lader gemaakt voor eencellige lipo's.
Nu ben ik een beetje uitgeput qua ideeen. Als er nog iemand een leuk projectje weet of iets in deze sfeer wil laten maken (tegen kostprijs en wat lekkers ) dan houd ik mij aanbevolen.
Groetjes,
Danny
_________________ Walkera HM1A
Walkera CB100
41 cm r/c Guillow's Hurricane mk1 (Bijna klaar)
27 cm r/c Piper Vagabond (bijna klaar)
Clouds fly (ready for take off)
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

Leeftijd: 46
|
Ik heb zelf ook welwa electronica kennis en wa wat aan het klooien geweest met een microchip gestuurde navigati verlichting...
Je kunt wel iets an en klaars kopen maar he isniet echt flexible..
Dus wat denk je van een programmeerbare
Navigatie verlichting/..
Overigens mis ik ook nog een laad station voor meerdere 1 cel lipo's...
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

Leeftijd: 46
|
En dan bedoel ik toch heel duidelijk iets totaal anders wat betrefd het laden van meerdere 1 cel lipo's..
IK wil niet dat ik 3x een 1c tegelijk ga opladen..
maar 3 verschillende 1 cel accu;s aan een nieuw te bouwen lader on afhankelijk van elkaar kan opladen..
Als je met de cb100 bezig bent en 5 accu's hebt wil je eigenlijk 4 accu's aan de lader hebben en dan 1 leeg vliegen en dan die aan de lader hangen en de volgende leeg vliegen..
De lader moet dus 4 of 5 x onafhankelijke intiligentie hebben..
Tuurlijk kun je gewoon 5 losse adapters kopen en een stekker blok maar dat is een niet zo elegante oplossing..
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
Pagina 1 van 1
|
|
 |
  |
RCVliegshop.nl Forumindex / Algemeen / Intressante Projectjes gevraagd. |
  |
|

|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|
|
|
|
|
|
|