|
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

Leeftijd: 46
|
Heel vervelend..
Ik had vrijdag avond iets soort gelijks bij een HK450.
Daar bleek uit eindelijk de steun van de staartstuurstang tegen de servo aan gelopen te zijn die daardoor de staart servo tegenwerkte.
Bij de belt-cp had ik dit probleem continue en is uiteindelijk opgelost door de hele staart te vervangen..
Hetzelfde gebeurt ook als de belt te los komt of als de snaar aandrijving los komt maar die laatste is bij de sv anders..
tenslotte heb ik al een keer gezien dat de gyro op tilt ging door statics die met een aarde draad opgelost waren maar dat was meer een plotselinge omslag en geen slappe zwbber staart.
Dus samen gevat.
zoeken in de aandrijving en besturing van de staart as en schuif...
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

|
Ben het eens met je verhaal kasper maar Jaap vloog het eerste gedeelte wel strak en kreeg pas problemen aan het einde...
Ik denk dus dat er tijdens de vlucht iets veranderd moet zijn..
Dat steuntje schuift makkelijk mee over de staart buis..
Ik knip die dingen er meestal af en gebruik de enige steun onder de horizontale staart vin.
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

|
Kan iemand mij vertellen hoeveel tanden de maingear van de kds 450 S en SV heeft..
Trouwens dat zoek ik ook van de kds500
Benno
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
helixer

Senior Captain

Leeftijd: 49
|
Ben nu drie dagen bezig met invliegen en afstellen van mijn KDS 450 pro, maar ik moet zeggen dat tot op heden mijn 60B lekkerder vind vliegen hoor. Ik ben nog bezig met de juiste verhoudingen te zoeken tussen pitch en throttle curves. Ben van alles aan het uitproberen dus.
Als eerste het geluid: De canopy versterkt het motor geluid aanzienlijk en klinkt daardoor wat hol!! Uiteraard heeft dat ook te maken met de rechte vertanding van de main gear. Verder zit er die verdraaide wobbel in! Ik begin te geloven dat het een bekend fenomeen is bij de KDS heli’s, staart gaat op en neer. Word wel minder als ik de headspeed wat verhoog, maar echt weg krijg ik het nog niet. Misschien dat er wat bladspoor inzit, maar dat kon ik gisteren avond even moeilijk bekijken, toen zag ik even niets, terwijl ik vrijdag toch iets dacht te zien, maar dat is dan niet zo veel. Moet er wel uit natuurlijk.
Bovendien is me nu al twee keer overkomen dat de regelaar kennelijk te warm werd want het motor vermogen kakte in en was ik verplicht te landen. Op zich een goed systeem natuurlijk, alleen heb ik dat liever niet. Later, na enige ogenblikken, kon ik gewoon weer vliegen. De regelaar voelt wel warm aan, maar echt heet is de regelaar ook weer niet. Belt staat volgens mij niet te strak en de motor loopt lekker en soepel op de main gear. Regelaar is 40 A en motor is 3650kv. Ik gebruik in principe niet het hele motor vermogen, die staat op 80% van zijn vermogen bij full throttle, omdat ik dat al heel pittig vind. 100% bij full trhrottle heb ik ook al geprobeerd, maar dat gaat zo verschrikkelijk hard, daar ben ik nog een beetje huiverig voor. Heeft iemand misschien een suggestie voor mij wat betreft trottle en pitch instellingen? Misschien kan ik daar wat mee.
Kortom: Ben er nog niet razend enthousiast over en tips kan ik goed gebruiken. Ik heb trouwens bij mijn 60B ook wel eens een wat pittige pitch gehad bij een wat lagere headspeed, maar een wobbel heb ik nog nooit kunnen ontdekken. Ik blijf het een raar iets vinden hoor. Leuk om met beide machines te vliegen, je kan dan goed vergelijken.
_________________ EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!!!!
HM1#A-CP
HM4#3B-(2,4 GHZ)-DUBBEL BRUSHLESS-FP
HM60B -met FUTABA 7C zender
KDS450SV Pro- met FUTABA 7C zender
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
helixer

Senior Captain

Leeftijd: 49
|
Ik zie dat jij midstick veel hoger zit als mijn instelling! Ik heb hem nu, door jouw toedoen, midstick op 60 staan, daarvandaan begint de pitch positief te worden. Nou ja, in ieder geval is de wobbel nu zo goed als weg. Ik ga throttle midstick nog wat hoger afstellen, ik kijk even naar jouw instellingen. Maar pitch lineair(van 0 tot 100) vind ik heftig hoor !!, omdat je beneden midstick meteen in negative pitch komt (althans bij een goede pitch afstelling met pitchmeter), ik stop al bij 30 down stick, max zit ik nu op 70. Bij down stick heb je toch iets negatieve pitch om wind geen vat op je heli te laten krijgen. Maarrrrrrr, dat kan zo maar weer anders worden hoor.
_________________ EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!!!!
HM1#A-CP
HM4#3B-(2,4 GHZ)-DUBBEL BRUSHLESS-FP
HM60B -met FUTABA 7C zender
KDS450SV Pro- met FUTABA 7C zender
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
  |
RCVliegshop.nl Forumindex / Div. 450-size / KDS 450SV Gekocht! Wat vragen.. |
  |
|

|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
|
|
|
|
|
|
|