. / Onderwerp bekijken - KDS 450SV Gekocht! Wat vragen..
Reageren Reageren
Pagina 9 van 10 RCVliegshop.nl Forumindex / Div. 450-size / KDS 450SV Gekocht! Wat vragen..  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 6 April 2010 - 20:08
mark

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 16
  heej japie, ziet er netjes uit.
die speling heb je in de vlucht niet omdat dan die ''menemer op zn plaats blijft. probeer die maar eens vast te houden terwijl je checkt op speling ;)

Tip: De HM-CB180D al gezien?
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 18 April 2010 - 14:20
Japie.G

Captain
Captain

Filmpje van vandaag

Link

Einde van het filmpje toont een probleem. Ineens ging mn staart in schokkende bewegingen rond! Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb mn belt daarnet maar vervangen, maar iemand nog meer ideeën? Sorry voor mn taalgebruik in het filmpje maar ik schrok me de pleuris. Daarna nog een accu erin gezet en vlak boven grond gehoverd, maar na een poosje ontstond het probleem weer!

Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam  
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 18 April 2010 - 14:46
helipilot

Top Gunner
Top Gunner

Leeftijd: 39
  Als ik dat zo zie, dan heb ik dat ook wel eens meegemaakt.
Zeg niet dat ik DE oplossing voor je heb, maar............spuit jij je belt/snaar/riem wel eens met WD40 in om de 20tal vluchtjes?
Mijn KDS heli's hebben allen last van glitches gehad.
Ik merk dat met WD40 het probleem bij mij over is.
Laatst op de 120ste vlucht ging het weer mis.
Ontvanger in Failsafe.
Bleek dat ik de snaar te los had staan waardoor die tegen de binnenzijde van de alu Tail Boom kon klapperen.
Tja, dan is het vragen om statische elektriciteit, want rubber al bewegend tegen alu.............
Dus mischien is het smeren/spuiten van je snaar met WD40 een oplossing.
Baadt het niet dan schaad het niet.
Misschien iemand anders nog goede ideeen?
Vr GR E

KDS450SV paradepaard/ KDS450SV sportpaard/ KDS 450S ragbak nr2/KDS300SV op 3S Lipo pack/ Align Trex500 ESP/ Wrackera HM4#3B/Wrackera HM4#6(weer terug)/ Multiplex Funjet/ Spektrum DX6i/ Al mijn machines vliegen (op de Wrackera's na) dmv een Spektrum AR6200 ontvanger.
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht  
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 18 April 2010 - 19:36
Mr. Tinus

Senior Captain
Senior Captain

Wordt het echt vervelend, kun je altijd nog overstappen naar een torquetube... dan is het statische probleem weg...
Je loopt wel het risico dat je gears stript bij het landen als je staart wat hard neer komt..

even afkloppen....... ik heb ze nog niet gestript..

Funjet Ultra 1W30(4400kv) op 4s
9ZHP WC2
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 18 April 2010 - 20:10
BrushlessAr

Captain
Captain

Leeftijd: 41

helipilot schreef:
Als ik dat zo zie, dan heb ik dat ook wel eens meegemaakt.
Zeg niet dat ik DE oplossing voor je heb, maar............spuit jij je belt/snaar/riem wel eens met WD40 in om de 20tal vluchtjes?
Mijn KDS heli's hebben allen last van glitches gehad.
Ik merk dat met WD40 het probleem bij mij over is.
Misschien iemand anders nog goede ideeen?
Vr GR E

Ik gebruik hiervoor PTFE spray, smeermiddel voor metaal en kunststof. Blijft ook nauwelijks zooi aan plakken. Loopt alles echt een stuk soepeler mee.

4G6 , 4#3B BL, 5G6, T-Rex250 + 450, SJM 400, KDS450
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 18 April 2010 - 21:38
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 46
  Heel vervelend..
Ik had vrijdag avond iets soort gelijks bij een HK450.
Daar bleek uit eindelijk de steun van de staartstuurstang tegen de servo aan gelopen te zijn die daardoor de staart servo tegenwerkte.

Bij de belt-cp had ik dit probleem continue en is uiteindelijk opgelost door de hele staart te vervangen..

Hetzelfde gebeurt ook als de belt te los komt of als de snaar aandrijving los komt maar die laatste is bij de sv anders..

tenslotte heb ik al een keer gezien dat de gyro op tilt ging door statics die met een aarde draad opgelost waren maar dat was meer een plotselinge omslag en geen slappe zwbber staart.

Dus samen gevat.
zoeken in de aandrijving en besturing van de staart as en schuif...

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 19 April 2010 - 00:47
k.karssen

Top Gunner
Top Gunner

Dan nog ; Als je zonder kruis trillingen hebt al met optoeren en je staart trilt dan komt het meestal uit de kop Als je assen okee zijn dan is zelfs bladspoor al reden tot trilling Zorg dat je rotorbladen tot op de 10de gram gelijk van gewicht zijn Een nieuw fiber setje is dat over het algemeen al Je wil niet weten wat dat op volle toeren doet als het ongelijk is [ middelpunt vliedende kracht] Als door de kop trilling is en dat zich op de staart manifesteert dan heeft ook de gyro daar last van en dan krijg je een nerveuze staart

[ info en foto's op mijn site-link hieronder]

http://members.chello.nl/k.karssen2
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 19 April 2010 - 08:12
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Ben het eens met je verhaal kasper maar Jaap vloog het eerste gedeelte wel strak en kreeg pas problemen aan het einde...
Ik denk dus dat er tijdens de vlucht iets veranderd moet zijn..
Dat steuntje schuift makkelijk mee over de staart buis..

Ik knip die dingen er meestal af en gebruik de enige steun onder de horizontale staart vin.

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 23 April 2010 - 08:31
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Kan iemand mij vertellen hoeveel tanden de maingear van de kds 450 S en SV heeft..

Trouwens dat zoek ik ook van de kds500

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 23 April 2010 - 13:59
Indio

Captain
Captain

KDS 450 s/SV 150 tanden en de KDS 500 heeft 120 tanden

Regi

Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 23 April 2010 - 19:02
Japie.G

Captain
Captain

Belt is vervangen voor de zekerheid.. Probleem blijft :( Zucht..

Daarnet wel 4 LiPo's strak leeggevlogen, heel apart, er is geen pijl op te trekken. Misschien is die gyro wel aan zn eindje. Heb toch niet zo veel zin om de dure Spartan erop te zetten die netjes in mn 500 gebouwd zit..

Iemand nog een helder idee?

Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam  
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 24 April 2010 - 08:39
helipilot

Top Gunner
Top Gunner

Mijn helder idee voor je.
Heb je niet nog zo'n HobbyCity Gyro liggen?
Steek je die er even in.
Of anders.............bestel zo'n eentje.
Je kent em al dus weet dat ie goed is.
Ik heb na jouw tips van dat modificeren al mijn HobbyCity knake Gyro's aangepast.
Doen het allemaal beter nu en geven een strakke staart.
Ik vlieg met mijn KDS450SV ragbak nu richting de 300 vluchten met die HobbyCity Gyro en heb de laatste 200 vluchten gemaakt met de Gyro aangepast zoals jij uitlegde.
Nou ik kan niet anders zeggen dat de staart nog steeds strak staat.
Oja.........vooral niet vergeten..............de MKS DS480 rudder servo die erop zit...........gaat dus ook al zo lang mee.
En ik spaar die heli toch echt niet hoor.
Ik verbaas me echt over het feit hoe verrekte duurzaam dat goedkope spul is.
En dan nog wat anders............
Leon vliegt inverted en doet rolls en loopings met zijn verabbezakte HM60B.
Zijn heli hangt echt met Ty-rips, plakband en visdraad aan elkaar.
Heeft er een G011 Walkera Knake Gyro opzitten met potdomme een KDS9 grams analoge rudder servo.
Plastik tandje servo's op de Swash en de heli vliegt ook nog.
Oke, niet rete strak, maar hij doet wel meerdere malen loopings en meer van dat soort stuntwerk met zijn heli.
Echt, eigenlijk kan het niet.
Alsof je met een oude Trabant het circuit opgaat en dikke BMW's zoek rijd.
Petje af hoor Leon!! Echt.
Vr GR E

KDS450SV paradepaard/ KDS450SV sportpaard/ KDS 450S ragbak nr2/KDS300SV op 3S Lipo pack/ Align Trex500 ESP/ Wrackera HM4#3B/Wrackera HM4#6(weer terug)/ Multiplex Funjet/ Spektrum DX6i/ Al mijn machines vliegen (op de Wrackera's na) dmv een Spektrum AR6200 ontvanger.
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 11:21
helixer

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 49
  Ben nu drie dagen bezig met invliegen en afstellen van mijn KDS 450 pro, maar ik moet zeggen dat tot op heden mijn 60B lekkerder vind vliegen hoor. Ik ben nog bezig met de juiste verhoudingen te zoeken tussen pitch en throttle curves. Ben van alles aan het uitproberen dus.

Als eerste het geluid: De canopy versterkt het motor geluid aanzienlijk en klinkt daardoor wat hol!! Uiteraard heeft dat ook te maken met de rechte vertanding van de main gear. Verder zit er die verdraaide wobbel in! Ik begin te geloven dat het een bekend fenomeen is bij de KDS heli’s, staart gaat op en neer. Word wel minder als ik de headspeed wat verhoog, maar echt weg krijg ik het nog niet. Misschien dat er wat bladspoor inzit, maar dat kon ik gisteren avond even moeilijk bekijken, toen zag ik even niets, terwijl ik vrijdag toch iets dacht te zien, maar dat is dan niet zo veel. Moet er wel uit natuurlijk.

Bovendien is me nu al twee keer overkomen dat de regelaar kennelijk te warm werd want het motor vermogen kakte in en was ik verplicht te landen. Op zich een goed systeem natuurlijk, alleen heb ik dat liever niet. Later, na enige ogenblikken, kon ik gewoon weer vliegen. De regelaar voelt wel warm aan, maar echt heet is de regelaar ook weer niet. Belt staat volgens mij niet te strak en de motor loopt lekker en soepel op de main gear. Regelaar is 40 A en motor is 3650kv. Ik gebruik in principe niet het hele motor vermogen, die staat op 80% van zijn vermogen bij full throttle, omdat ik dat al heel pittig vind. 100% bij full trhrottle heb ik ook al geprobeerd, maar dat gaat zo verschrikkelijk hard, daar ben ik nog een beetje huiverig voor. Heeft iemand misschien een suggestie voor mij wat betreft trottle en pitch instellingen? Misschien kan ik daar wat mee.

Kortom: Ben er nog niet razend enthousiast over en tips kan ik goed gebruiken. Ik heb trouwens bij mijn 60B ook wel eens een wat pittige pitch gehad bij een wat lagere headspeed, maar een wobbel heb ik nog nooit kunnen ontdekken. Ik blijf het een raar iets vinden hoor. Leuk om met beide machines te vliegen, je kan dan goed vergelijken.

HM1#A-CP
HM4#3B-(2,4 GHZ)-DUBBEL BRUSHLESS-FP
HM60B -met FUTABA 7C zender
KDS450SV Pro- met FUTABA 7C zender
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 11:34
Mr. Tinus

Senior Captain
Senior Captain

Hey kerel.

De wobbel van boven naar beneden is eigenlijk altijd headspead deze moet echt omhoog. Dan ben je er vanaf. Wat je ook kunt proberen is wat zachtere dempers. Dan kun je in principe met een lagere headspead vliegen.

Verder de cutoff hoe heb je die ingesteld op de regelaar . En wat gbruik je voor lipo's (c rating en mah) het kAn zijn dat de regelaar ingrijpt omdat het voltage van de lipo's wat te ver zakt.

Funjet Ultra 1W30(4400kv) op 4s
9ZHP WC2
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 12:31
helixer

Senior Captain
Senior Captain

Regelaar heb ik niets aan gedaan. Is een ESC 40A REGELAAR MOET IK EENS IN VERDIEPEN. Ik had geïnformeerd en omdat deze heli eigenlijk RTF was, is de REGELAAR ook al ingeregeld. Lipo is 2200mAH en 25c, dat lijkt me niet onder de maat, toch? Wat betreft de wobbel! Tja, ga ik toch maar eens de headspeed verhogen.

HM1#A-CP
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 13:28
helipilot

Top Gunner
Top Gunner

Kerel.
Mr.Tinus was me al voor.
Dus ik zeg niets meer over die regelaar.
40A moet toch echt toereikend zijn hoor.
En aan je Lipo packs ligt het ook niet.
25C rate waarde.dat is....
Toch misschien een instelling van de regelaar niet helemaal toppie.
Fabrieksaf kan een Chinees hebben liggen slapen.
Vooral de Timing mode voor je motor in de regelaar dient goed te staan.

Dan wil ik toch even wat melden over die wobbel die jij hebt.
Loopt de alu kop van je heli wel soepel in zijn hele doen en laten?
Ook de Flybar met peddels kun je soepel op en neer bewegen met het handje?
Ik vind die wobbel vreemd in jouw machine.
Waarom?
Heb 4 stuks KDS heli's opgebouwd en ingevlogen in het verleden.
Met geen 1 daarvan was iets mis in de zin van een wobbel probleem.
Wat ik wel kreeg met die verkleinde KDS450 op 2S was wobbel, maar dat kwam dus echt door een motor die te weinig Head Speed leverde.
Ik had er toen een 3500KV motor inzitten met een 13 tands motorpinion.
Sinds ik er een 4000KV motor in heb zitten met ook de 13 tands motorpinion is het wobbel probleem helemaal over.

Mijn overige 3 stuks KDS450SV heli's hebben nimmer last van wobbel gehad.
En nu komt het:
Ik vlieg doorgaans met 3S 2200Mah 20C Lipo packs.
Dus...................20C..................no problemo en no wobbelo.
En ik heb een tijdje lang met een standaard 3200KV KDS motor in 1 van mijn KDS heli's gevlogen.(ongeveer 50 vluchtjes)
Ook die heli had absoluut GEEN last van wobbel.
En dat dus met een 3200KV motor.
Wat die heli wel had, was dat ondanks ik de gascurves lekker hoog had staan, het toestel last had van net effe iets te weinig vermogen met hard komen aanvliegen vanaf hoog af en dan vlak boven de grond vol het gasje erop.
Bwwoooooooooooohhhhhh zei de heli dan.
Het inkakkende geluid.(wie kent het niet )
Ik hou graag van marges, dus heb die motor toen verwisseld voor een 3600KV motor.
Sinds die tijd geen last van inkakken meer.
Ik hoop dat jij het wobbel probleem kunt achterhalen met je machine.
Het is een zeer lastig verschijnsel.
Kan zeer storend werken tijdens het vliegen.
En vaak met meer wind wordt het wobbelen erger.
Klote dus.
Sukses.
Vr Gr Erwin

Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 14:02
helixer

Senior Captain
Senior Captain

Helipilot, jij ook bedankt voor je reactie, ik ga daar ook mee aan de slag en kom er zeker op terug. Het weer word iets minder geloof ik dus ik weet niet of ik vandaag nog naar buiten kan zonder een nat pak en zeiknatte heli , we zullen zien. Oké, nog een aantal vragen aan jouw? Ik lees dat jij met nog zwaardere motoren heb gevlogen, hoe was bij jouw de stand op full throttle? Gewoon 100% ? En wat was/is jouw throttle curve instelling? Veel vragen hè ! Het kan zijn dat ik nog even moet wennen aan de power van deze machine hoor, maar ik laat me niet zomaar kennen .

HM1#A-CP
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 15:39
helipilot

Top Gunner
Top Gunner

Hoi kerel.
De zwaarste motor die ik in 1 van mijn KDS heli's heb zitten is een Scorpion HK2221-8
Maar die motor is echt VET.
Power zat...........
In mijn andere KDS zit een 3800KV motor en dat is al een monster.
Echt.

Wat betreft gas curves.............
Ik ben er niet zo'n held in om jouw dat uit te leggen hoe het beste te doen.
Vraag het dan maar eens aan Mr.Tinus of aan Sikorsky.
Die weten het echt beter.
Ik heb mijn gascurves in Normal Mode zo staan:
0-60-75-85-100

Voor mijn 2S machine hanteer ik dit:
0-75-82.5-87.5-100

Pitch curves heb ik nog gewoon linear lopen.
Dus:
0-25-50-75-100

Zoals je ziet heb ik het niet voor elk model hetzelfde.
Ik rommel de afgelopen jaren wat met die curves omdat ik best wel vaak al verschillende soorten motoren heb uitgeprobeerd.
En ik heb het nu zo staan allemaal dat elk mijn machine er voor mij lekker op vliegt.
Dat het NOG beter zou kunnen worden ingesteld ben ik absoluut zeker van.
Maar aangezien ik vaker in Normal Mode vlieg dan in Idle up, hoeft het voor mij niet zonodig.
Ik ben echt een schoonheidsvlieger.
Daarnet met mijn 2S machine op m'n veldje gevlogen voor het huis.
Gewoon lekker relaxed vliegen met alles wat ik nu kan erop en eraan.
Dus side in heen en weer, cirkels, piro's, Nose In, achtjes.......
Ben echt geen held ofzo, maar merk dat op het veel kleinere veldje waar ik nu vlieg het veel moeilijker is om dezelfde moves goed te doen als dat ik op het grote ruime veld doe.
Ook de snelheid van de machine zal daarmee te maken hebben.
Op dit kleinere veldje vlieg ik gewoon stukken langzamer.
Probeer maar eens strak en netjes erg rustig te vliegen met de moves die je doorgaans veel sneller uitvoert.
Kan je zeggen dat het in het begin een drama zal zijn.
Natuurlijk zal het wennen, maar het langzamer vliegen is gewoon veel en veel moeilijker dan hard janken.
Hoop je iets geholpen te hebben.
Vr Gr E

Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 16:06
helixer

Senior Captain
Senior Captain

Ik zie dat jij midstick veel hoger zit als mijn instelling! Ik heb hem nu, door jouw toedoen, midstick op 60 staan, daarvandaan begint de pitch positief te worden. Nou ja, in ieder geval is de wobbel nu zo goed als weg. Ik ga throttle midstick nog wat hoger afstellen, ik kijk even naar jouw instellingen. Maar pitch lineair(van 0 tot 100) vind ik heftig hoor !!, omdat je beneden midstick meteen in negative pitch komt (althans bij een goede pitch afstelling met pitchmeter), ik stop al bij 30 down stick, max zit ik nu op 70. Bij down stick heb je toch iets negatieve pitch om wind geen vat op je heli te laten krijgen. Maarrrrrrr, dat kan zo maar weer anders worden hoor.

HM1#A-CP
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 9 Mei 2010 - 17:32
Chopstick

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 58
  ik vlieg mijn 450 met:
NORMAL
throttlecurve 0 - 65 - 80 - 90 - 100
pitchcurve -3 - 5 - 7 - 10 - 13
IDLE1
throttlecurve 100 - 90 - 80 - 90 - 100
pitch -13 - -6,5 - 0 - 6,5 - 13

Let even op de min-tekens.

Vaak vlieg ik in normal mode. Stunten doe ik toch nog niet, en ik heb het rechter deel van de throttle-curves gewoon hetzelfde.

Ik vlieg meestal op een erg klein veldje. Normal geeft dan veel controle omdat de pitchcurve net iets vlakker verloopt.
En inderdaad is het zo dat langzaam, in de kleine ruimte vliegen veel lastiger is. Maar dat is nu net wat ik leuk vind aan heli-vliegen. Veel controle, lage snelheden, op de plek houden. Ook met meer wind.
Zal ooit wel F3C worden.

Reageren met citaat
Pagina 9 van 10
Reageren Reageren
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

gerelateerde topics
 Onderwerpen   Antwoorden   Auteur   Bekeken   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten 450 naar wens 52 Ries 5155 30 Juli 2010 - 13:19
OpaDick Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten kds 450s hunten 14 smartace 1929 16 December 2008 - 13:05
Sikorsky Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten KDS 450s Balans. 23 Carpathian 4000 2 Oktober 2008 - 18:50
Snipes Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten heli olien 16 SilentScope 1600 19 September 2008 - 16:31
Sikorsky Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten mijn 450 met strobeslights 5 smartace 1433 10 Augustus 2008 - 21:09
smartace Laatste bericht bekijken

RCVliegshop.nl Forumindex / Div. 450-size / KDS 450SV Gekocht! Wat vragen..

Ga naar: