Leeftijd: 42
Japie.G schreef:
Maar dat zal de 'wobbel' niet veroorzaken. ?
Op het filmpje begint de wobbel al bij het loskomen dus een teveel aan pitch ligt het m.i. niet aan. Zeker als je met deze zelfde heli en set up v/d week nog goed vloog. Ik denk dat het wel aan de slider ligt.
Meestal ligt een verticale tailwag aan een combinatie van te harde dampers t.o.v. de headspeed. Kun je de feathering shaft nog in de rubber ringen bewegen dan is de kop niet te stijf.
Maar deze tailwag is zo woest en direkt bij het loskomen dat ik eerder denk aan de slider of de belt[ga er wel vanuit dat je tussentijds niet gecrasht bent en kromme assen hebt laten zitten o.i.d.].
Maar de slider heeft dit gedrag ook al vanaf het begin af aan vertoont!
Mijn feathering shaft zit supervast in de dampers, maar wat kun je daar dan aan veranderen? Moet je headspeed dan hoger of juist lager? Ik heb de shaft met pijn en moeite door de dampers heen kunnen steken, echt muurvast zit ie!
Zoals sikorsky al schreef moet er een aardige beweging in de kop zitten rond de feathering shaft..
Ik had eens de verkeerde rubbers gekocht wat ook een hele strakke passing gaf.
De rubbers zijn trouwens niet rond maar taps en misscjien heb je ze verkeerd geplaatst.
Haal het dus maar weer uit elkaar want het gaat normaal heel soepel in elkaar.
Je mag de rubbers wel spaarzaam invetten..
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
Dit wist ik niet, en zal er zeker naar gaan kijken!
kleine update:
Ik heb een mooie Spectrum DX7 inclusief 2 AR7000 ontvangers op de kop getikt voor 280 euro (inc verzenden). Lijkt me mooi toch? Iemand nog een reden om deze deal niet aan te gaan? Kan ik beide 450SV's ready to fly gaan maken.
Ik denk dat je een een goede deal hebt voor die DX7 met 2 goede ontvangers..
Het is een boel geld maar een DX7i is een hele prettige zender..
Nog een update over de K&B pads..
3,5 gram lichter en veel sneller...
Ik heb de swash gevoeligheid weer op 60 gezet en de roll en loopings zijn echt veel sneller geworden..
Ik heb zelfs 2 loopings gemaakt zonder hoogte te verliezen..
Ik werd er zo overmoedig door dat ik de heli halverwege de laatste looping inverted hield..
wel 4 sec.. en toen wist mijn hersenen niet meer wat boven en onder was en viel de heli van 30 meter hoogte in idle-up stand recht naar beneden..
Ben 3 uur bezig geweest om hem weer te kunnen laten hooveren..
Maar de pads zijn niet beschadigd..
(de rest was total losss...)
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
benno 1 tip als je inverted wil leren pak dan een heli waarvan het niet zo ongeloofelijk veel uitmaakt als die crashed want dat ga je nog wel vaker doen..... en ik heb ook een veel snellere heli heb er glass fiber bladen op zitten nou toen ik hem voor op de oprit omhoog SCHOOT kon ik hem niet meer goed neer krijgen dat ding was heel snel op een gegeven moment heb ik throtle hold aan geflikt en hem op de struikjes neergezet
daarna hem +20 expo op de elev en aile gezet maar dat word ook minder...
Ergens gaat het over het invetten van de dempertjes op de featheringshaft
Ik doe dat ook maar nu alleen nog maar spaarzaam met zuurvrije vaseline
Recent na de winter kreeg een van de heli's wel erg veel "slapte" op de kop Bij het vervangen bleken de oude geheel slap te zijn geworden alsof ze het vet hadden opgenomen ; Kasper
_________________ De K-300 Serie ; [60B Premium basis] en zijn varianten . Nieuw "totale verbouwing Bell 222 ; naar Bell UH-1 [ Vietnam oorlog]
Op aanraden van jullie tips heb ik het volgende ondernomen:
* Voor de zekerheid; De mainshaft vervangen
* Voor de zekerheid; Featheringshaft vervangen
* Headspeed iets hoger gezet
* Voor mezelf; Toch weer de trainingsgear eronder. Dit worden dure grapjes anders ;)
Net twee packs leeg gehoverd, heerlijk zoals ie nu vliegt!
Door die hogere headspeed is ie gewoon een stuk strakker. Zag nog wel een klein beetje bladspoor, dus daar moet nog even aan getuned worden. Maar verder helemaal geen trillingen. Het trainingskruis hangt er rustig onder ipv 'als en gek trillend'. Super dit! Ook ff wat hoger gehoverd, een metertje of 3, ook dan houdt de heli zich prima.
Overigens woon ik in Raalte (omg Zwolle/Deventer). Ook hier waaide het wel enigszins, maar achter het huis niet echt last van, beschutte tuin. Af en toe ff een vlaagje die de heli een metertje omhoog tilt, maar daar leer je alleen maar je reactie op te trainen zo :P
Leeftijd: 42
Japie! Je hoort en ziet aan alles dat het goed zit. Geen trillingen, lekker hoor.
Probeer de correcties klein te houden. Vooral tijdens het loskomen v/d grond
Je zal zien dat je snel overgaat op het direkt op (min. een meter) hoogte brengen van de heli waardoor je geen last hebt van dat spannende moment van opstijgen. Het is een tegenstrijdig gevoel; je wilt heel voorzichtig en vooral langzaam opstijgen, terwijl je om de heli uit het grondeffect te houden hem juist, tegen je gevoel in, snel op hoverhoogte moet brengen.
Gewoon gaan en volhouwuh is ons credo
zoiets kreeg ik ook al te horen van benno dat je zo snel mogelijk op hoogte wilt/moet/whatever moet zijn zins die schiet ik mijn heli de lucht in als ik zeker weet dat mijn trims goed staan, die vliegt zoals ik kan zien erg strak japie mooi werk!
Na ontzettend veel hulp van jullie en ook van andere fora heb ik volgens mij de boel technisch gezien aardig in de smiezen. De heli is lekker afgesteld, alle trillingen zijn eruit, en de blade-tracking is ook zo goed als 'spot-on'. Super hoor! Ik heb inmiddels de KDS ook al aardig onder controle in de hoover. Hier een filmpje ter demonstratie. (beetje saai filmpje natuurlijk als je al die 3D dingen gewend bent.. haha). Maar toch:
Verder heb ik een update voor mijn 450SV liggen, namelijk een stel nieuwe swash servo's aangezien de KDS varianten nogal snel kapot gaan bij een crash lijken me dit goede vervangers:
En dan mijn KDSje met nieuwe zender overigens.
Verder merk ik behoorlijk speling op de rotorkop. Is dat normaal, en hebben jullie dat ook? Of moet er iets vervangen worden? Hij vliegt overigens heerlijk ondanks deze speling! Ook een filmpje hiervan ter demonstratie:
Het lijkt er op dat dit (zie tweede deel filmpje) onderdeel voor de speling zorgt. De twee pinnetjes kunnen in de ronde gaatjes heen en weer bewegen. Hoort dit zo of niet?
Alvast bedankt voor de info weer!
ik zou er niet wakker van liggen. Op elke verbinding zit wat speling, en bij elkaar lijkt dat dan een heleboel. Ik heb dat in mijn kds-kop ook, en merk er onder het vliegen niets van. Misschien als ik aan 3D toe ben. Maar dat duurt nog wel een jaartje.
Als de rotor draait wordt een deel van de speling "opgebruikt". de permanente kracht van de motor zorgt ervoor dat alles 1 kant op wordt gedrukt.
Ik heb ook de HS65 van hitec. Nu alweer een jaar. Je zult er enorm veel plezier van hebben. Goede keus.
_________________ HA450 : hitec HS65 op swash; Spartan DS760 & Robbe FS61 digital carbon speed op tail
SJM180 : hitec HS55 op swash; LT2100 & Robbe FS61 digital carbon speed op tail
Spektrum DX7 & AR7000 / 2x AR6100/6110
Over je filmpje wil ik maar 1 ding zeggen..
Verlies dat trainingskruis zo snel mogelijk..
Je kunt het zeker zonder en je heli wordt er veel makkelijker door te vliegen..
Over de speling..
Mooi is het niet maar het zit er vaak in..
Ik geloof niet dat jij het verschil zult merken als je die speling verminderd hebt..
Benno
Vandaag voor het eerst in open veld geweest! Kwam daar nog iemand tegen met een modelvliegtuig, een bekende van me, dus was gezellig! Ik ad nog nooit buiten de achtertuin gevlogen, dus dat moest er maar eens van komen. Ondanks de wind ging het verrassend mooi, en ik werd te overmoedig, lekker rondraggen, en toen ineens... de orientatie kwijt. BWAFF ding in de grond.
Mainshaft krom
Feathering shaft krom
Skid kapot
Skid pipe gebogen
Stukje uit blade geslagen
Flybar krom
Alles gerepareerd, en opnieuw een vlucht op open veld gemaakt. Nu alleen tail in gelaten, ik moet nose-in nog zwaar goed gaan oefenen. Daarvan een filmpje gemaakt:
Even 2 tips..
Op zo'n groot veld heb je snel het gevaar dat je de heli te ver van je weg laat hooveren..
Je oriëntatie is dan zo weg (en dat heb je dus al gemerkt)
Verder moet je eerst alle tail in side in en een 8tje gaan vliegen voor je je druk over nose-in moet gaan maken..
Tenslotte moet je dat trainings kruis nu echt verliezen..
Je kunt hem even bewaren voor de nose-in oefeningen..
Benno
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum