. / Onderwerp bekijken - KDS 450SV Gekocht! Wat vragen..
Reageren Reageren
Pagina 6 van 10 RCVliegshop.nl Forumindex / Div. 450-size / KDS 450SV Gekocht! Wat vragen..  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 5 Maart 2010 - 23:30
Chopstick

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 58
  Je kunt de heli vliegen met veel toeren en weinig spoed (pitch) of met weinig toeren en veel pitch. En och dezelfde lift hebben. In dit geval hooveren.
In de regel stel je dat in met de throttle- en pitchcurves.

Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tip: De HM4G6 al gezien?
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 6 Maart 2010 - 12:28
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 46
  Ja, en kun je dan ook de verschillen in vlieg eigenschappen vermelden..
Waarom zou je kiezen voor welke??

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 6 Maart 2010 - 17:23
Nicola

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 21
  als je meer headspeed heb, word de heli stabieler, en hij reageert op alles sneller vooral als je een langere flybar plaats en lichtere paddles.(kan een nadeel zijn natuurlijk) dan is je heli klaar voor het 3d werk :P vooral als je met wat meer wind ga vliegen, is het altijd handig. zoiezo ga je ook snel in idle up vliegen en nietmeer in normal mode ook voor de normale vluchten, vliegt veel fijner en je heb de heli beter onder controle, gyro kan ook veel beter z'n werk doen dan, als je een cp heli heb moetje hem ook als een cp heli vliegen haha ;)

TREX 500 [Building In Progress!]
KDS 450 SV [Airborne]
KDS 450 SV [Unbuild]
Walkera 400 [For Sale]

My YouTube-Channel
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 6 Maart 2010 - 21:36
Sikorsky

Top Gunner
Top Gunner

Leeftijd: 42
  Hou wel rekening met een verkorte vliegtijd. Als je nog moet leren (3D)vliegen heb je ook belang bij vliegtijd. Compromis zoeken zou ik zeggen. Oja, een crash met 3K toeren op de kop ziet er wss wat anders uit dan dat je gewend bent Kleinigheidje, maar ik dacht ik meld het even

Ik zou niet zomaar adviseren om je flybar te verlengen. Ik heb er eens een discussie over gevolgd op het MBF en een flybar is niet iets voor iedereen om op goed geluk te verlengen of in te korten. Als je een meer wendbare heli wilt zou ik initieel kiezen voor andere paddles. Die van Gorilla zijn, zeker zonder gewichtjes, al beheurlijk snel. Ik heb hier de paddles van K&B liggen. Ik heb ze nog niet geprobeerd maar met 3.4g. t.o.v. de 5.7g v/d Gorilla paddle belooft het wat. Ik lees vooral verhalen van 'achterlijk wendbaar' en 'ik heb er expo op gezet'

BantamBC6 - Hyperion 0610iDuo
RealFlight #4
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 6 Maart 2010 - 22:04
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Ja ik kan me hierin wel vinden.
Ik vlieg ondertussen al 1,5 jaar met een GL450Ct.
Altijd met GF bladen gevlogen en de standaard pads..
Vlieg sinds 9 maand een rolletje en aardig wat loops maar vond hem altijd zo traag draaien..
heb onlangs ontdekt dat wat CF bladen heel veel uitmaken bij deze moves..
Heb nu ook wat K&B CF pads er bij besteld..
Ga eens kijken of die me bij de roll nog wat helpen...
In iedergeval zijn ze 3,5 gram per stuk lichter..

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 6 Maart 2010 - 23:35
Mr. Tinus

Senior Captain
Senior Captain

Die K&B's ik zou je swash wat minder gevoellig zetten
Dat flipt en rolt wel... lol

Funjet Ultra 1W30(4400kv) op 4s
9ZHP WC2
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 00:50
Hurricane

Captain
Captain

Leeftijd: 33

Japie.G schreef:
Hurricane schreef:
Netjes Japie ! die van mij komt zeer binnenkort hoop dan wat info met je te wisselen.
Gr Erik

Je woont in Rijssen zie ik? Toch allemaal redelijk in de buurt van elkaar! Wie weet een keer een meetje doen

Net weer even twee LiPo's leeg gevlogen. Gaat al weer iets beter, ik voel mezelf per lipo beter worden met dit ding! Ondanks dat er vandaag wat meer wind stond wist ik hem aardig onder controle te houden. Even weer een filmpje om het topic leuk te houden:

Link

En dan nog weer een paar vragen:

Er wordt vaak gezegd dat er een digitale servo op de staart moet. Wat is exact het voordeel hiervan? En welke moet ik hebben?

Dan wil ik graag eens een goede LiPo lader hebben. Ik gebruik nu de ga-005 en de default KDS lipo lader. Maar wat is nu een goede, waarop je dus ook de kwaliteit van je Lipo's kan bekijken enzo. Iemand ervaring?

Again netjes hoor !
Maandag heb ik een kds c blue version en zal direct wat foto's posten.
Ik ben echt benieuwd hoe hij vliegt, maar nou zei de verkoper dat de lipo 12 uur aan de lader moest heb jij dat ook ? in dat geval maar ff 1 bij bestellen dan. pff 12 uur is wel erg lang he !
Hij zei dat hij een lader had die in 10 min vol was maar welke geen idee ...jullie ?
En een meetje lijkt me leuk en leerzaam.
Gr Erik

Walkera 4#3Q Cobra
KDS 450C Hyperion DS12 GCP
KDS SV Titanium
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 06:04
Sikorsky

Top Gunner
Top Gunner

Leeftijd: 42
  12 uur aan een lader?! Als dat waar is: Daar nooit een lader (of wat dan ook) kopen! Dat is geen lader maar een omgebouwde 'knijpkat'. En dat gaat nog sneller! Vaag verhaal.

Ik denk dat die 'verkoper' het over LiPo's had die in +/- 10 min. vol te blaffen zijn. Die zijn met 5x hun eigen capaciteit te laden. Ik ken alleen maar Hyperion LiPo's die dat aankunnen.

Stel dat je een 3cels LiPo van 2200 mAh voor 80% leegtrekt. Moet er dus 1760mA in terug om een volle LiPo te hebben.
Als je een LiPo met 1x z'n eigen capaciteit mag laden, in dit geval 2200mAh(=2.2A) heeft de lader, die natuurlijk minimaal 2.2A moeten kunnen leveren, minder dan een uur nodig om het laadproces te voltooien. Bij laden met balanceren is hij ongeveer een uur bezig.

Met een 5C/2200mAh accu zoals de Hyperion G3 mag je de laadstroom opvoeren tot 5x z'n eigen capaciteit(2.2x5=11A!). De laadtijd zal in theorie 1/5 zijn; 12min. Heb je trouwens een behoorlijk zware lader en voeding voor nodig.

BantamBC6 - Hyperion 0610iDuo
RealFlight #4
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 09:16
Japie.G

Captain
Captain

met de standaard KDS lader duurt het bij mij zo'n 1,5 a twee uur. Zeker geen 12 uur haha! Maar ook met 1,5 a 2 uur is het wel lekker om een extra lipo te hebben. Zeker 1 extra aanschaffen dus!

En voor wat betreft de subdiscussie tussen twee andere mensen in mijn topic, ga gewoon lekker door, ook daar leer ik alleen maar van

Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam  
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 10:44
helipilot

Top Gunner
Top Gunner

Leeftijd: 39
  Heren................
Omdat er toch al over Lipo's gepraat werd, heb ik ook nog een vraagje.
Maakt het nou ook uit voor de levensduur van Lipo's HOE snel ze geladen worden?
Ik vraag dit omdat ik met Graupner Ultramat laders werk, en die helemaal kan instellen hoe snel ik een Lipo pack wil laden.
Ik gebruik 3S 2200Mah 25C Lipo packs en laadt die op met 0.5C
Het kan wel met 1C (is 2200Mah per uur toch?)
Nu merk ik dat zelfs mijn oude Lipo packs na behoorlijk veel vluchtjes toch nog goed presteren.
Komt dat nou door een combinatie van het Lipo pack niet al teveel belasten tijdens vliegen en langzaam erna weer herladen??Of maakt het geen ruk uit voor de levensduur hoe snel een Lipo pack wordt opgeladen nadat ie voor 80% leeg is gevlogen?
Weet iemand dit?
Vr GR Erwin

KDS450SV paradepaard/ KDS450SV sportpaard/ KDS 450S ragbak nr2/KDS300SV op 3S Lipo pack/ Align Trex500 ESP/ Wrackera HM4#3B/Wrackera HM4#6(weer terug)/ Multiplex Funjet/ Spektrum DX6i/ Al mijn machines vliegen (op de Wrackera's na) dmv een Spektrum AR6200 ontvanger.
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 10:54
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

De meeste verkopers stellen die eerste 12 uur nog altijd als vast verkoop verhaal..
Het stamt uit de tijd van de eerste nicad gevoedde apparaten en valt ook nu nog wel te verklaren omdat ook lipo's die misschien wel een jaar of 1,5 in de opslag hebben gelegen eerst weer goed gebalanceerd moeten worden.

Een andere truuk hiervoor die wat sneller is en door de meeste heli pilioten gebruikt wordt is de eerste 2 tot 4 ontladingen op halve kracht..
Nu is dat voor een beginner niet zo makelijk te realiseren omdat ervaren piloten daar gewoon een ander lichter model voor pakt, maar het komt er op neer dat je de eerste paar ladingen niet meteen het maximale uit je lipo probeert te halen..
Dus als een lipo 8 tot 10 minuten vliegtijd zou kunnen leveren dan vlieg je de eerste 4 vluchtjes er een 4 tot 5 minuten mee...
En dan niet meteen 3D maar daar hebben beginners over het algemeen geen last van.. :

Benno

ps mr tinus,
Hoe maakt ik de swash minder gevoelig?? (of wat bedoel je hiermee)

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 14:48
Nicola

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 21
  Tuimelschijfmixer:
Mixt de functies van Roll (PA), Nick (PE) en Pitch (PP)

Tuimelschijf mixer
PA (Roll) 50
PE (Nick) -50
PP (Pitch)

Het instellen van de zender:
Om in deze zenderinstellingen te komen moet je als de zender aan staat, beide knoppen Up en Down gelijktijdig indrukken.
Dit moet je een aantal keren doen tot op het linker gedeelte van de display "PA" verschijnt.
De mix functies (PA, PE of PP) zijn te kiezen d.m.v. een van deze toetesen (Up of Down).
Het wijzigen van de ingestelde waarde hiervan (-100 tot +100) kan je doen d.m.v. de andere toetesen INC of DEC.

Bron

dit kan je gebruiken als de heli te fel reageerd met lichtere paddles. op roll en nick (PA & PE) want je kan geen expo met deze zender instellen

Gr Nico

TREX 500 [Building In Progress!]
KDS 450 SV [Airborne]
KDS 450 SV [Unbuild]
Walkera 400 [For Sale]

My YouTube-Channel
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 16:47
Mr. Tinus

Senior Captain
Senior Captain

idd die bedoelde ik

Funjet Ultra 1W30(4400kv) op 4s
9ZHP WC2
  Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 16:49
Japie.G

Captain
Captain

Nou mensen, vandaag weer 6 LiPo's gedaan, gezien het mooie weer, en ik houd de heli steeds beter onder controle, ik voel dat het beter gaat. Maaaaaarrrrr....

Ik vloog een poosje op ooghoogte, en ik zag duidelijk bladspoor. Wie kan mij in jip en janneke taal uitleggen hoe ik dat ga oplossen?

Verder is het resultaat van een iets te harde landing een gebroken skid-landing (plastic beugeltje) en een kapotte tailblade. Gauw nieuwe besteld dus

Heb me met mn cb180d zo aangeleerd dat als er iets mis drijgt te gaan om dan het gas dicht te gooien, maar een CP heli gaat dan wel heel hard naar beneden Verder op het eerste gezicht geen schade

Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 17:12
kramertje

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 15
  kds heb je toch dan moet je gewoon de throttle hold switch om doen (ik weet niet waar die zit) dan hou je je bladhoek maar stop je motor en het bladspoor.... als je kunt moet je de bladen eens wegen kijken hoeveel ze beide wegen wegen ze niet exact het zelfde dan een plakbandje op de lichtere doen en kijken hoeveel ze dan wegen mocht er echt veel bladspoor in zitten dan moet je met de linkjes aan de gang maar daar kan iemand je beter mee helpen voor de eerste keer of iemand vinden die dat ECHT goed kan uitleggen....

gr leon

there is no such thing as stupid questions only stupid answers
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger 
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 17:21
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

Jip en janneke taal..

Met vilt stift 1 blad makeren..
dan van dat blad het bijbehorede linkje zoeken wat naar de swash toe gaat.
deze link los nemen en 1 hele slag verdraaien en weer vast klikken..
dan weer kijken..
Resultaat is meer of minder bladspoor
Meer dan zelfde blad linkje kiezen (daarvoor was dat viltstift streepje..) en dan linkje de andere kant op draaien..
Nooit meer dan 1 volle schroef omwenteling per keer...
Halve slagen zijn soms ook mogelijk maar dan kunnen sommige linkjes slecht terug opgeklikt worden.

En dan op wat meer nivo..
Je bladspoor wodt veroorzaakt door een ongelijke bladhoek. Het ene blad geeft dus meer lift dan het andere en daardoor volgen ze niet elkaars spoor.
Je moet dus van 1 blad de bladhoek veranderen zodat die gelijk wordt aan de andere.
Als je vandaag de ene groter maakt en morgen de andere zou groter maken verander je je hele pitch..
Daarom is het verstandig altijd 1 bladhouder te merken en bij kleine bladspoor aanpassingen altijd de gemerkte bladhouder te corrigeren..
De bladhoek wordt veranderd door de linkjes aan de bladhouder te verlengen (grotere bladhoek) of te verkorten (kleinere bladhoek)
Vanaf de swash tot de bladhouder kom je eerst een lange link tegen en dan de belhiller arm en dan nog een kort linkje.
Welke je veranderd is niet zo heel belangrijk waarbij je je moet bedenken dat de ene en de andere zijde zo veel mogelijk gelijk moet zijn.
Dus uiteindelijk zouden de beide lange en beide korte precies gelijk moeten zijn maar door kleine fabrieks foutjes krijg je altijd wat bladspoor en moet je dus 1 van de linkjes iets langer of korter maken...

Ja sorry ik ben nu eenmaal wat lang van stof....

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 17:26
Algysy

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 62
  Terwijl ik mijn Jip en Janneke manier opschrijf, zie ik dat Benno mij voor is met hetzelfde verhaal (een soort copie) ....dus verwijder ik mijn story.
Maar die manier werkt prima!
Jan

Mijn hobby`s: www.endeweb.tk of klik op websitebutton

HM 004 / 4#1
GL450C
FreeAir Blade indoor plane
MX16
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 17:31
plantjes

Senior Captain
Senior Captain

en Nico,
Ik gebruik geen kds zender maar een mx12..
en ja daar stel je ook die mix waarden in..

kan er nog wel eens mee spelen maar hij staat al meer dan een jaar op 60,60,60..
Terwijl ik pitch genoeg heb..(+12 en -12)

heb vandaag met de CF bladen weer een 10 a 15 loops gemaakt en ja..
de eerste roll is ook een feit.

Nu de nieuwe pads nog eens proberen..

Benno

BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 17:40
Japie.G

Captain
Captain

kramertje schreef:
kds heb je toch dan moet je gewoon de throttle hold switch om doen (ik weet niet waar die zit) dan hou je je bladhoek maar stop je motor en het bladspoor.... als je kunt moet je de bladen eens wegen kijken hoeveel ze beide wegen wegen ze niet exact het zelfde dan een plakbandje op de lichtere doen en kijken hoeveel ze dan wegen mocht er echt veel bladspoor in zitten dan moet je met de linkjes aan de gang maar daar kan iemand je beter mee helpen voor de eerste keer of iemand vinden die dat ECHT goed kan uitleggen....

gr leon

als ik de throttle hold aangooi krijg ik volle negatieve pitch, dan wordt het dus helemaal een zwier richting aarde :P

Reageren met citaat
BerichtOnderwerp: Geplaatst: 7 Maart 2010 - 17:40
kramertje

Senior Captain
Senior Captain

Leeftijd: 15
  ik zou ook eens moeten kijken hoe mijn pitch op de heli zelf staat volgensmij heb ik veel te weinig + en veel - op de linkjes op de zender is alleen het gas dramatisch hoog 20-50-80-80-100 op normaal

gr leon

there is no such thing as stupid questions only stupid answers
  Reageren met citaat
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger 
Pagina 6 van 10
Reageren Reageren
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

gerelateerde topics
 Onderwerpen   Antwoorden   Auteur   Bekeken   Laatste bericht 
Geen nieuwe berichten 450 naar wens 52 Ries 5155 30 Juli 2010 - 13:19
OpaDick Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten kds 450s hunten 14 smartace 1929 16 December 2008 - 13:05
Sikorsky Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten KDS 450s Balans. 23 Carpathian 4000 2 Oktober 2008 - 18:50
Snipes Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten heli olien 16 SilentScope 1600 19 September 2008 - 16:31
Sikorsky Laatste bericht bekijken
Geen nieuwe berichten mijn 450 met strobeslights 5 smartace 1433 10 Augustus 2008 - 21:09
smartace Laatste bericht bekijken

RCVliegshop.nl Forumindex / Div. 450-size / KDS 450SV Gekocht! Wat vragen..

Ga naar: