|
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

Leeftijd: 46
|
Ja, en kun je dan ook de verschillen in vlieg eigenschappen vermelden..
Waarom zou je kiezen voor welke??
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

|
Ja ik kan me hierin wel vinden.
Ik vlieg ondertussen al 1,5 jaar met een GL450Ct.
Altijd met GF bladen gevlogen en de standaard pads..
Vlieg sinds 9 maand een rolletje en aardig wat loops maar vond hem altijd zo traag draaien..
heb onlangs ontdekt dat wat CF bladen heel veel uitmaken bij deze moves..
Heb nu ook wat K&B CF pads er bij besteld..
Ga eens kijken of die me bij de roll nog wat helpen...
In iedergeval zijn ze 3,5 gram per stuk lichter..
Benno
_________________ Firebird, Skycat, Zap, moskito, PicoZ, Honeybee kingV2(EXIT), Belt-CP(EXIT), GL450CT, HK450 in een MD500 romp(EXIT), Swift2, ECO8 Royal (EXIT), CopterX 500T...MX12
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

|
De meeste verkopers stellen die eerste 12 uur nog altijd als vast verkoop verhaal..
Het stamt uit de tijd van de eerste nicad gevoedde apparaten en valt ook nu nog wel te verklaren omdat ook lipo's die misschien wel een jaar of 1,5 in de opslag hebben gelegen eerst weer goed gebalanceerd moeten worden.
Een andere truuk hiervoor die wat sneller is en door de meeste heli pilioten gebruikt wordt is de eerste 2 tot 4 ontladingen op halve kracht..
Nu is dat voor een beginner niet zo makelijk te realiseren omdat ervaren piloten daar gewoon een ander lichter model voor pakt, maar het komt er op neer dat je de eerste paar ladingen niet meteen het maximale uit je lipo probeert te halen..
Dus als een lipo 8 tot 10 minuten vliegtijd zou kunnen leveren dan vlieg je de eerste 4 vluchtjes er een 4 tot 5 minuten mee...
En dan niet meteen 3D maar daar hebben beginners over het algemeen geen last van.. :
Benno
ps mr tinus,
Hoe maakt ik de swash minder gevoelig?? (of wat bedoel je hiermee)
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

|
Jip en janneke taal..
Met vilt stift 1 blad makeren..
dan van dat blad het bijbehorede linkje zoeken wat naar de swash toe gaat.
deze link los nemen en 1 hele slag verdraaien en weer vast klikken..
dan weer kijken..
Resultaat is meer of minder bladspoor
Meer dan zelfde blad linkje kiezen (daarvoor was dat viltstift streepje..) en dan linkje de andere kant op draaien..
Nooit meer dan 1 volle schroef omwenteling per keer...
Halve slagen zijn soms ook mogelijk maar dan kunnen sommige linkjes slecht terug opgeklikt worden.
En dan op wat meer nivo..
Je bladspoor wodt veroorzaakt door een ongelijke bladhoek. Het ene blad geeft dus meer lift dan het andere en daardoor volgen ze niet elkaars spoor.
Je moet dus van 1 blad de bladhoek veranderen zodat die gelijk wordt aan de andere.
Als je vandaag de ene groter maakt en morgen de andere zou groter maken verander je je hele pitch..
Daarom is het verstandig altijd 1 bladhouder te merken en bij kleine bladspoor aanpassingen altijd de gemerkte bladhouder te corrigeren..
De bladhoek wordt veranderd door de linkjes aan de bladhouder te verlengen (grotere bladhoek) of te verkorten (kleinere bladhoek)
Vanaf de swash tot de bladhouder kom je eerst een lange link tegen en dan de belhiller arm en dan nog een kort linkje.
Welke je veranderd is niet zo heel belangrijk waarbij je je moet bedenken dat de ene en de andere zijde zo veel mogelijk gelijk moet zijn.
Dus uiteindelijk zouden de beide lange en beide korte precies gelijk moeten zijn maar door kleine fabrieks foutjes krijg je altijd wat bladspoor en moet je dus 1 van de linkjes iets langer of korter maken...
Ja sorry ik ben nu eenmaal wat lang van stof....
Benno
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
  |
|
  |
 |
plantjes

Senior Captain

|
en Nico,
Ik gebruik geen kds zender maar een mx12..
en ja daar stel je ook die mix waarden in..
kan er nog wel eens mee spelen maar hij staat al meer dan een jaar op 60,60,60..
Terwijl ik pitch genoeg heb..(+12 en -12)
heb vandaag met de CF bladen weer een 10 a 15 loops gemaakt en ja..
de eerste roll is ook een feit.
Nu de nieuwe pads nog eens proberen..
Benno
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
  |
RCVliegshop.nl Forumindex / Div. 450-size / KDS 450SV Gekocht! Wat vragen.. |
  |
|

|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
|
|
|
|
|
|
|